[O2] bląd silnika turbina

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robertae
    Drive
    • 2012
    • 51

    [O2] bląd silnika turbina

    SS, podziękował niestety dzisiaj u mnie na sucho zero browarów :diabelski_usmiech
  • picia136
    Rider
    • 2011
    • 374

    #2
    [O2] bląd silnika turbina

    Witam.

    wczoraj wyskoczyła mi kontrolka auto diagnostyka silnika, po szybkiej interwencji okazało się że mam błąd p0299 czyli turbiny ( po skasowaniu błędu jest na razie ok nie zapalił się jeszcze raz) W załączniku screeny z pracy turbiny prosił bym o info czy tak powinno być czy szykować się na regeneracje. Dodam silnik 2l 140 km kod silnika BKD oczywiście octavia II

    log:
    2 Faults Found:
    16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
    P0299 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 2856 /min
    Torque: 296.0 Nm
    Speed: 97.0 km/h
    Load: 64.3 %
    Voltage: 14.06 V
    Bin. Bits: 00001000
    Absolute Pres.: 2121.6 mbar
    Absolute Pres.: 2590.8 mbar






    Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zrób logi dynamiczne z doładowania i sprawdz czy układ podcisnieniowy jest szczelny
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Logi dynamiczne wyjasnią sprawe....
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • jakubd
          Ambiente
          • 2009
          • 165

          #5
          Kolega ma problemy z zalogowaniem na forum. Wrzuciłem logi z jego pojazdu:


          Nie potrafię tego zinterpretować - zwykle turbina wydaje się dawać za małą moc, ale czasem daje radę wyjść daleko poza specified boost pressure. Czyli coś robi, ale nie wiem na ile poprawnie.

          Ale zacytowany błąd:
          16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
          P0299 - 000 - -
          Freeze Frame:
          RPM: 2205 /min
          Torque: 232.0 Nm
          Speed: 115.0 km/h
          Load: 48.2 %
          Voltage: 13.91 V
          Bin. Bits: 00001000
          Absolute Pres.: 2060.4 mbar
          Absolute Pres.: 1540.2 mbar
          Wskazywałby, że chodzi głównie o niedobór ciśnienia zwłaszcza, że czasem podobno silnik wchodzi w notlauf, ale nie widziałem tego na własne oczy.
          Mimo zapalonego checkengine (lub po skasowaniu błędu bez niego) jedzie w zasadzie mniej więcej tak, jak powinno. Ale ostrzeżenie w logach powraca w miarę regularnie.

          Jakiego to może być typu awaria turbo? Przewody podobno szczelne, filtr powietrza OK, syfu innego w dolocie nie widać na pierwszy rzut oka.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            Zamieszczone przez jakubd
            Kolega ma problemy z zalogowaniem na forum. Wrzuciłem logi z jego pojazdu
            Silnik kolegi to BKD.
            Bład wskazuje na niedoładowanie. Logi wykonane ewidentnie zle. Konieczna bedzie bardziej szczegolowa diagnostyka.
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              sprawdzie układ podcisnieniowy i czy gruszke zaciaga do zderzaka
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • piotrgm
                Drive
                • 2014
                • 54

                #8
                Witam.
                Koledzy o to logi niestety dostałem tylko w takiej wersji także sorki stare :

                Tuesday;12;August;2014;22:05:01:35380;VCDS Version: Release 12,12,2 (x64);Data version: 20140212
                03G 906 016 HF;;R4 2,0L EDC G000SG 7000;

                ;Group A:;'011;;;;Group B:; Not Running;;;;Group C:; Not Running
                ;;Engine Speed;Boost Pressure;Boost Pressure;Charge Pressure;;;;;;;;;;
                ;TIME;(G28);(specified);(actual);Control Duty Cycle;TIME;;;;;TIME;;;;
                Marker;STAMP; /min; mbar; mbar; %;STAMP;;;;;STAMP;;;;
                ;0,00;1365;1846,2;999,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;0,17;1281;1815,6;999,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;0,32;1302;1846,2;999,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;0,48;1323;1866,6;1009,8;76,1;;;;;;;;;;
                ;0,65;1344;1876,8;1020,0;76,1;;;;;;;;;;
                ;0,81;1365;1897,2;1030,2;76,1;;;;;;;;;;
                ;0,96;1386;1927,8;1030,2;76,1;;;;;;;;;;
                ;1,12;1407;1958,4;1040,4;76,1;;;;;;;;;;
                ;1,29;1449;1999,2;1050,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;1,45;1470;2009,4;1060,8;76,1;;;;;;;;;;
                ;1,60;1491;2029,8;1071,0;76,1;;;;;;;;;;
                ;1,76;1512;2040,0;1081,2;76,1;;;;;;;;;;
                ;1,93;1533;2070,6;1091,4;76,1;;;;;;;;;;
                ;2,09;1554;2091,0;1091,4;76,1;;;;;;;;;;
                ;2,26;1575;2121,6;1101,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;2,45;1617;2142,0;1111,8;76,1;;;;;;;;;;
                ;2,62;1638;2172,6;1122,0;75,7;;;;;;;;;;
                ;2,77;1659;2203,2;1132,2;76,1;;;;;;;;;;
                ;2,93;1701;2223,6;1142,4;76,1;;;;;;;;;;
                ;3,10;1722;2254,2;1142,4;76,1;;;;;;;;;;
                ;3,26;1743;2274,6;1152,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;3,41;1764;2295,0;1162,8;75,7;;;;;;;;;;
                ;3,57;1785;2305,2;1173,0;76,1;;;;;;;;;;
                ;3,74;1827;2315,4;1173,0;75,7;;;;;;;;;;
                ;3,90;1848;2315,4;1183,2;75,3;;;;;;;;;;
                ;4,05;1848;2325,6;1193,4;75,7;;;;;;;;;;
                ;4,21;1890;2335,8;1203,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;4,38;1932;2346,0;1213,8;75,7;;;;;;;;;;
                ;4,54;1953;2346,0;1224,0;75,7;;;;;;;;;;
                ;4,71;1974;2346,0;1234,2;75,3;;;;;;;;;;
                ;4,90;2016;2346,0;1254,6;75,3;;;;;;;;;;
                ;5,07;2037;2346,0;1264,8;75,3;;;;;;;;;;
                ;5,22;2058;2346,0;1285,2;75,3;;;;;;;;;;
                ;5,38;2100;2346,0;1305,6;74,9;;;;;;;;;;
                ;5,55;2142;2346,0;1326,0;73,7;;;;;;;;;;
                ;5,71;2163;2346,0;1356,6;73,7;;;;;;;;;;
                ;5,88;2205;2346,0;1407,6;72,9;;;;;;;;;;
                ;6,03;2247;2346,0;1458,6;72,1;;;;;;;;;;
                ;6,21;2289;2346,0;1530,0;71,7;;;;;;;;;;
                ;6,36;2331;2346,0;1601,4;70,5;;;;;;;;;;
                ;6,52;2373;2346,0;1672,8;69,7;;;;;;;;;;
                ;6,67;2415;2346,0;1744,2;62,6;;;;;;;;;;
                ;6,85;2499;2346,0;1856,4;58,2;;;;;;;;;;
                ;7,02;2541;2335,8;1989,0;53,4;;;;;;;;;;
                ;7,17;2583;2325,6;2091,0;49,4;;;;;;;;;;
                ;7,33;2646;2305,2;2182,8;47,4;;;;;;;;;;
                ;7,50;2709;2295,0;2274,6;44,2;;;;;;;;;;
                ;7,66;2751;2274,6;2335,8;43,0;;;;;;;;;;
                ;7,83;2814;2264,4;2386,8;40,2;;;;;;;;;;
                ;7,98;2877;2254,2;2417,4;37,1;;;;;;;;;;
                ;8,16;2919;2233,8;2437,8;35,5;;;;;;;;;;
                ;8,31;2961;2223,6;2448,0;33,1;;;;;;;;;;
                ;8,47;3024;2213,4;2458,2;31,5;;;;;;;;;;
                ;8,62;3066;2203,2;2468,4;29,1;;;;;;;;;;
                ;8,80;3129;2193,0;2478,6;27,5;;;;;;;;;;
                ;8,97;3171;2182,8;2478,6;25,9;;;;;;;;;;
                ;9,12;3213;2172,6;2478,6;24,7;;;;;;;;;;
                ;9,28;3255;2162,4;2488,8;22,7;;;;;;;;;;
                ;9,45;3318;2152,2;2478,6;21,5;;;;;;;;;;
                ;9,61;3360;2142,0;2478,6;19,9;;;;;;;;;;
                ;9,76;3402;2131,8;2468,4;18,7;;;;;;;;;;
                ;9,92;3465;2121,6;2458,2;16,7;;;;;;;;;;
                ;10,09;3507;2111,4;2448,0;15,9;;;;;;;;;;
                ;10,25;3549;2101,2;2437,8;14,3;;;;;;;;;;
                ;10,42;3591;2080,8;2417,4;12,0;;;;;;;;;;
                ;10,57;3633;2060,4;2407,2;10,8;;;;;;;;;;
                ;10,75;3696;2040,0;2376,6;8,0;;;;;;;;;;
                ;10,90;3717;2009,4;2356,2;6,8;;;;;;;;;;
                ;11,06;3759;1999,2;2346,0;5,2;;;;;;;;;;
                ;11,23;3822;1978,8;2325,6;4,8;;;;;;;;;;
                ;11,40;3864;1968,6;2305,2;5,2;;;;;;;;;;
                ;11,56;3885;1958,4;2295,0;4,8;;;;;;;;;;
                ;11,71;3927;1948,2;2274,6;6,0;;;;;;;;;;
                ;11,87;3969;1927,8;2264,4;5,2;;;;;;;;;;
                ;12,04;4011;1917,6;2244,0;5,2;;;;;;;;;;
                ;12,20;4053;1897,2;2233,8;4,8;;;;;;;;;;
                ;12,37;4095;1887,0;2223,6;4,8;;;;;;;;;;
                ;12,52;4116;1856,4;2203,2;5,2;;;;;;;;;;
                ;12,70;4158;1836,0;2193,0;4,8;;;;;;;;;;
                ;12,85;4032;1091,4;2182,8;51,4;;;;;;;;;;
                ;13,01;4074;1101,6;2091,0;51,0;;;;;;;;;;

                po wymianie gruszki


                Monday;18;August;2014;21:48:08:35380;VCDS Version: Release 12,12,2 (x64);Data version: 20140212
                03G 906 016 HF;;R4 2,0L EDC G000SG 7000;

                ;Group A:;'011;;;;Group B:; Not Running;;;;Group C:; Not Running
                ;;Engine Speed;Boost Pressure;Boost Pressure;Charge Pressure;;;;;;;;;;
                ;TIME;(G28);(specified);(actual);Control Duty Cycle;TIME;;;;;TIME;;;;
                Marker;STAMP; /min; mbar; mbar; %;STAMP;;;;;STAMP;;;;
                ;0,09;1512;1999,2;1254,6;76,1;;;;;;;;;;
                ;0,25;1575;2111,4;1264,8;74,9;;;;;;;;;;
                ;0,43;1533;2060,4;1315,8;75,7;;;;;;;;;;
                ;0,59;1554;2091,0;1397,4;75,7;;;;;;;;;;
                ;0,75;1596;2111,4;1479,0;75,3;;;;;;;;;;
                ;0,91;1617;2142,0;1570,8;74,9;;;;;;;;;;
                ;1,06;1659;2182,8;1672,8;74,5;;;;;;;;;;
                ;1,22;1701;2223,6;1795,2;73,7;;;;;;;;;;
                ;1,37;1743;2274,6;1917,6;73,7;;;;;;;;;;
                ;1,53;1785;2284,8;2019,6;67,7;;;;;;;;;;
                ;1,69;1827;2305,2;2121,6;63,8;;;;;;;;;;
                ;1,86;1869;2315,4;2223,6;61,0;;;;;;;;;;
                ;2,01;1911;2335,8;2295,0;58,2;;;;;;;;;;
                ;2,17;1953;2335,8;2376,6;53,8;;;;;;;;;;
                ;2,32;2016;2335,8;2458,2;49,0;;;;;;;;;;
                ;2,48;2058;2335,8;2539,8;41,4;;;;;;;;;;
                ;2,64;2100;2335,8;2601,0;36,3;;;;;;;;;;
                ;2,79;2163;2335,8;2601,0;29,5;;;;;;;;;;
                ;2,95;2205;2335,8;2601,0;24,7;;;;;;;;;;
                ;3,13;2268;2335,8;2601,0;16,7;;;;;;;;;;
                ;3,29;2310;2335,8;2601,0;14,3;;;;;;;;;;
                ;3,45;2352;2335,8;2601,0;14,3;;;;;;;;;;
                ;3,60;2415;2335,8;2601,0;12,8;;;;;;;;;;
                ;3,76;2478;2335,8;2601,0;10,8;;;;;;;;;;
                ;3,92;2541;2325,6;2601,0;7,2;;;;;;;;;;
                ;4,07;2583;2315,4;2601,0;6,0;;;;;;;;;;
                ;4,23;2625;2305,2;2601,0;4,8;;;;;;;;;;
                ;4,39;2688;2284,8;2601,0;7,2;;;;;;;;;;
                ;4,56;2751;2274,6;2601,0;13,1;;;;;;;;;;
                ;4,71;2793;2254,2;2601,0;16,3;;;;;;;;;;
                ;4,87;2856;2244,0;2601,0;18,7;;;;;;;;;;
                ;5,02;2898;2233,8;2499,0;20,3;;;;;;;;;;
                ;5,18;2961;2223,6;2417,4;21,9;;;;;;;;;;
                ;5,34;3003;2203,2;2356,2;21,9;;;;;;;;;;
                ;5,49;3045;2193,0;2315,4;21,9;;;;;;;;;;
                ;5,65;3087;2182,8;2295,0;21,1;;;;;;;;;;
                ;5,82;3150;2172,6;2274,6;21,1;;;;;;;;;;
                ;5,99;3192;2162,4;2274,6;19,5;;;;;;;;;;
                ;6,15;3255;2152,2;2274,6;18,3;;;;;;;;;;
                ;6,30;3297;2152,2;2284,8;17,1;;;;;;;;;;
                ;6,46;3339;2142,0;2284,8;14,7;;;;;;;;;;
                ;6,62;3402;2131,8;2295,0;13,9;;;;;;;;;;
                ;6,77;3423;2121,6;2295,0;12,4;;;;;;;;;;
                ;6,93;3465;2111,4;2305,2;10,4;;;;;;;;;;
                ;7,09;3528;2101,2;2305,2;9,6;;;;;;;;;;
                ;7,26;3570;2080,8;2305,2;7,2;;;;;;;;;;
                ;7,41;3612;2070,6;2295,0;5,2;;;;;;;;;;
                ;7,57;3654;2050,2;2284,8;4,8;;;;;;;;;;
                ;7,72;3696;2019,6;2274,6;4,8;;;;;;;;;;
                ;7,88;3738;1999,2;2264,4;4,8;;;;;;;;;;
                ;8,04;3780;1989,0;2254,2;4,8;;;;;;;;;;
                ;8,21;3822;1968,6;2244,0;4,8;;;;;;;;;;
                ;8,36;3864;1958,4;2233,8;4,8;;;;;;;;;;
                ;8,52;3906;1948,2;2213,4;5,2;;;;;;;;;;
                ;8,69;3948;1927,8;2203,2;5,2;;;;;;;;;;
                ;8,86;3969;1917,6;2193,0;4,8;;;;;;;;;;
                ;9,02;4032;1907,4;2182,8;5,2;;;;;;;;;;
                ;9,17;4053;1887,0;2172,6;4,8;;;;;;;;;;
                ;9,33;4095;1866,6;2162,4;5,2;;;;;;;;;;

                Bład nadal jest czyli toturbina . Wczoraj miałem trasę wawa gdańsk2godz tam i spowrotemi czasami wywalało turbinę przyobrotach 2,200 a czasami ok 3000. Dodatkowo fotki błędu. Gdzie jestdobrze zrobić turbinę??Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/show_item.php?item=4442494266 ale nie wiemczyto sprawdzone



                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zacznij od porządnej diagnostyki i regulacji gruszki.

                  P.S
                  logi wklejaj http://www.vaglog.rtnet.pl/
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Nic nie rob ze sprezarką. Kazda w nią ingerencja bedzie wyrzuceniem pieniedzy w błoto.... przynajmniej na razie.
                    Mozna by podregulowac troche sztange w gruszce tak jak radzi Robert.
                    Jezdziles dluuugo na permanentym niedoładowaniu i masz przypieczone kierownice VTG. Trudno oczekiwac ze się rozjezdzą w dwa dni.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • piotrgm
                      Drive
                      • 2014
                      • 54

                      #11
                      co ta regulacjada??? Pliki nie chcą się wgrywać navtg bo już sprawdzałem. Trochę denerwujące jest podczas jazdy wyłączanie silnika żeby odzyskać turbinę. I boję się że cos uszkodzę w tan sposób

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Zawsze mam z tym problem... ale wydaje mi się ze mozna by wydluzyc sztange o 2 obroty i wykonać logi dynamiczne 011 na 3 biegu.
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • piotrgm
                          Drive
                          • 2014
                          • 54

                          #13
                          przedłuznie spowoduje to żenie będzie wycinać turbiny co to daje????

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez piotrgm
                            przedłuznie spowoduje to żenie będzie wycinać turbiny co to daje????
                            daje inny zakres pracy turbiny.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • piotrgm
                              Drive
                              • 2014
                              • 54

                              #15
                              jak mniej więcej ją ustawić żeby dobrzepracowała turbina????

                              [ Dodano: Nie 07 Wrz, 14 20:22 ]
                              koledzy a mam pytanei czy turbina od octavi RS jest taka sama jak moja??? mam 2l TDI 140km kod silnika BKD

                              [ Dodano: Sob 13 Wrz, 14 07:49 ]
                              Gdzie warto zregenerowac turbine koja albo zakupic zeegenerowana zeby bylo to zrobione dobrze?

                              Komentarz

                              Pracuję...